Damiaan Beweegt 2021

Damiaan Beweegt!

Het solidariteitsfestival dat ook jou beweegt.
Dit jaar twee maanden lang!

Damiaan Beweegt, da’s al meer dan 30 jaar hét leukste volksfeest van Tremelo. Op Hemelvaart zakt iedereen traditiegetrouw af naar de Damiaansite in Ninde om rond Damiaan te wandelen, te smullen én te feesten voor het goede doel. De swingende optredens, de ‘vettige’ Damiaanrun, de geurende pannenkoeken, het gezellige marktje, het streepje cultuur, … we moeten het allemaal nog een jaartje missen.

Maar, net als Damiaan, slaan we ons ook door de moeilijkste tijden. En daarom zetten we dit jaar heel de maand mei ons beste beentje voor.

Van 1 tot 30 juni kan je aan het Damiaanmuseum starten voor:

• Een leuke natuurwandeling van 6 km met een spannende en speelse speurtocht voor het hele gezin.
  • Een prachtige natuurwandeling van 12 km in de geboortestreek van Damiaan met een uitdagende Damiaanzoektocht.
    (Deze knappe zoektocht werd uitgewerkt door Ferm Baal en Ferm Buurt)
  • Een boeiende buitenexpo ‘Zorg voor elkaar’: ‘Zorg voor elkaar’ verhaalt de zorg in woord en beeld. Van Damiaan tot Huize De Veuster en WZC Damiaan. Van 1873 tot vandaag.

Doe je mee?

Start je tocht iedere woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag of zondag tussen 11u en 17u in het Damiaanmuseum (in juni enkel zaterdag en zondag van 11u tot 17u!). Daar krijg je voor 5 euro deelname het zoektochtformulier én krijg je een ticketje voor het Damiaanmuseum, dat een jaar geldig blijft. Iedereen t.e.m. 12 jaar doet gratis mee! De opbrengst gaat naar de educatieve werking van het Damiaanmuseum.
Breng na je tocht je ingevulde formulier binnen in het Damiaanmuseum, of drop het in de brievenbus. Dan maak je kans op één van de mooie prijspakketten.

De buitenexpo kan je heel mei vrij bezoeken. De expo is een samenwerking van Damiaanmuseum, Huize De Veuster, WZC Damiaan en Damiaanactie.

We ronden onze activiteiten tijdens het weekend van 5  en 6 juni af met enkele Damiaanorgelconcertjes in de kerk van de H. Damiaan van Molokaï in Ninde. We trakteren je  er telkens tussen 14 en 16 uur op muziek die Damiaan en zijn mensen ook op hun eiland ten beste gaven.